06 kwietnia, 2014

Trądzik pospolity- moja historia. Recenzje kremów pomagających przy pielęgnacji cery trądzikowej.

Witajcie,
Dzisiaj przychodzę z opowieścią o moich problemach skórnych.
Od 13 roku życia zmagam się z trądzikiem pospolitym, byłam leczona przez ten czas dermatologicznie, niestety z żadnym efektem. Na początku na swojej skórze nie widziałam zbyt wiele wykwitów, były to głównie drobne zaskórniki otwarte i zamknięte, jednak z czasem zaczęły pojawiać się również grudki, krostki i guzki, po których niestety zostawały przebarwienia i blizny.
Leczenie stosowane w gabinecie dermatologicznym opierało się głównie na antybiotykach, nie przynosiło to żadnych rezultatów mimo kilkukrotnej zmiany lekarza. Obecnie mam 23 lata i nadal zmagam się ze zmianami trądzikowymi , na szczęście odkryłam sprzymierzeńców, dzięki którym moja cera jest w lepszej kondycji. Mowa tu o dwóch kremach :
-Skinoren, 20 %, krem przeciwtrądzikowy
-Effaclar Duo

Opis producenta

Krem Skinoren:
Skinoren krem jest lekiem przeciwtrądzikowym w postaci kremu do stosowania na skórę.
Substancją czynną leku jest kwas azelainowy, który wykazuje działanie przeciwbakteryjne (hamuje rozwój bakterii Propionibacterium acnes), hamuje nadmierne rogowacenie naskórka, zmniejsza ilość kwasów tłuszczowych na powierzchni skóry oraz zmniejsza liczbę zaskórników. 


Skład:
(1 g kremu): 200 mg kwasu azelainowego, kwas benzoesowy, estry polietylenowe kwasów tłuszczowych, mieszanina mono-, di-, trójglicerydów wyższych kwasów tłuszczowych, oktanonian cetearylu, glikol propylenowy, glicerol 85%, woda oczyszczona.

Wskazania:
Trądzik pospolity oraz przebarwienia skóry.

Dawkowanie:
Skinoren krem należy stosować wyłącznie na skórę. Przed zastosowaniem leku należy dokładnie umyć skórę zwykłą wodą i osuszyć. Można również użyć łagodnego preparatu przeznaczonego do oczyszczania skóry. Cienką warstwę leku nanosić na chorobowo zmienioną skórę 2 razy na dobę - rano i wieczorem. Lek należy starannie wklepać. Pasek wyciśniętego z tubki kremu o długości około 2,5 cm (około 0,5 g) całkowicie wystarcza na skórę twarzy. Po nałożeniu leku należy umyć ręce.

W przypadku znacznego podrażnienia skóry należy zmniejszyć ilość nakładanego leku lub stosować go raz na dobę, do czasu ustąpienia objawów podrażnienia.

W leczeniu trądziku pospolitego wyraźną poprawę uzyskuje się po około 4 tygodniach systematycznego stosowania leku. Aby uzyskać optymalny wynik leczenia, należy regularnie stosować lek przez kilka miesięcy, lecz nie dłużej niż przez 6 miesięcy.

W leczeniu przebarwień zaleca się stosowanie leku Skinoren krem co najmniej przez 3 miesiące. Najlepszy rezultat osiąga się stosując lek systematycznie. Ze względu na to, że promieniowanie słoneczne może nasilać przebarwienia skóry, podczas całego okresu leczenia należy jednocześnie stosować kremy z filtrem UV B i UV A.



 Według mnie krem Skinoren działa bardzo dobrze na moją skórę, dzięki niemu bardzo łatwo goją się wykwity skórne i w mniejszy stopniu pojawiają się nowe, krem stosuję przez około 28 dni, jako krem na noc, następnie robię 28 dniową przerwę w czasie której stosuję drugi krem czyli Effaclar Duo ;)
Konsystencja kremu jest dość gęsta i treściwa, zapach wyczuwalny, na początku mi przeszkadzał, natomiast teraz jest dla mnie neutralny, lekko mrowi i szczypie podczas aplikacji i do 10 min po, ale musimy się z tym liczyć choćby dlatego że w swoim składzie posiada kwas azolainowy, który w kontakcie ze skórą może ją w jakimś stopniu podrażnić, natomiast jeśli u kogoś takie mrowienie byłoby bardzo nasilone i trwało bardzo długo to lepiej krem ze swojej twarzy usunąć i skierować się do lekarza czy nie jesteśmy na jego składniki uczulone, bądź czy nie jest zbyt silny dla naszej skóry.
Po dłuższym stosowaniu krem może wysuszyć nasz naskórek, dlatego ja stosuje go jedynie na noc.

Opis producenta

EFFACLAR DUO to kompletny produkt do pielęgnacji skóry, który łączy 4 składniki aktywne działające na dwa główne objawy pojawiające się na skórze skłonnej do trądziku: Poważne miejscowe zmiany skórne: niacyna i pirokton olaminy do walki z rozprzestrzenianiem się bakterii i wyeliminowania niedoskonałości. Pory zatkane łojem: kombinacja kwasu LHA i kwasu linolowego odblokowuje pory, usuwając jednocześnie nagromadzone w nich martwe komórki tworzące te zatory. Te aktywne składniki w połączeniu z kojącą, niedrażniącą woda termalną La Roche-Posay zmniejszają zaczerwienienie.
Formuła bez parabenu.

Skład:
AQUA / WATER
GLYCERIN
CYCLOHEXASILOXANE
HYDROGENATED POLYISOBUTENE
NIACINAMIDE
ISOPROPYL LAUROYL SARCOSINATE
AMMONIUM POLYACRYLDIMETHYLTAURAMIDE / AMMONIUM POLYACRYLOYLDIMETHYL TAURATE
SILICA
METHYL METHACRYLATE CROSSPOLYMER
SODIUM HYDROXIDE
SALICYLIC ACID
NYLON-12

Wskazania:
Trądzik pospolity oraz przebarwienia skóry.

Dawkowanie:
Stosować rano i/lub wieczorem na całą twarz. Doskonała baza pod makijaż. Nie zatyka porów.


Tak samo jak w przypadku wcześniej opisanego kremu jestem bardzo zadowolona z jego działania, do tego jest w lekkiej, żelowej konsystencji, przyjemnie aplikuje się go na skórę i nie posiada drażniącego zapachu.
W jego przypadku nie odczuwam żadnego mrowienia ani swędzenia na skórze po aplikacji, chociaż w składzie znajduje się kwas, tylko tym razem jest to kwas salicylowy. Jestem przekonana że jest to niewielkie stężenie zważywszy na jego miejsce w składzie, ale może właśnie dzięki innym substancjom w tym dermokosmetyku tak dobrze działa.

Koszt preparatów to:
Krem Skinoren - około 44 zł
Effaclar Duo - około 52 zł

Zapraszam do komentowania, dzielenia się swoimi odczuciami jeśli używałyście tych produktów, oraz rad na temat wyboru innych kremów, gdyż jak to każda z nas, chcemy próbować czegoś nowego ;)
Pozdrawiam,
Sylwia ;)

4 komentarze:

  1. Ja również zmagam się z trądzikiem. U mnie problem pojawił się na IV roku studiów. Początkowo myślałam, że wystarczy odwiedzić lekarza i zażywać przepisane leki. Niestety, nie przyniosły one pożądanych rezultatów. Obecnie używam rumiankowego żelu Sylveco i korundu. Ten duet służy mojej skórze. Widzę wyraźną poprawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio zainteresowałam się naturalną pielęgnacją skóry trądzikowej i sporządzaniu samodzielnie olejków do metody OCM, nie wiem czy się przekonam do tego, bo jak myślę o myciu twarzy olejami to od razu mam obraz mojej skóry na następny dzień, czyli nowych wykwitów na skórze... ale jeszcze poszukam innych metod pielęgnacji cery trądzikowej.
      A lekarze mnie bardzo zawiedli, niestety stan mojej cery po przepisywanych lekach się nie poprawiał, a nawet rzekłabym, że się pogorszył :(
      a o produktach, których wspomniałaś chętnie poczytam :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Effaclar Duo pomógł mi bardzo w poprawieniu wyglądu buzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem ciekawa czy nowy Effaclar Duo też będzie tak samo dobry, bo firma zmieniła coś w składzie, ale ja jeszcze mam swój stary, dopiero jak wykończę go to wypróbuję działanie nowego ;)

      Usuń

Serdecznie zapraszam do komentowania i dzielenia się ze mną swoimi odczuciami i opiniami, za wszelkie rady dziękuję :)